تبلیغات
علم آفرینان فردا - کودک و نمایش خلاق

علم آفرینان فردا - کودک و نمایش خلاق

علم آفرینان فردا - کودک و نمایش خلاق

            نمایش ؛ ابزار آموزش غیرمستقیم ارزش هاست .


علم روانشناسی این حقیقت را روشن کرده است که کودک باید به شخصه عمل یادگیری را انجام دهد. به تعبیر دیگر، یادگیری ماندگار به نوعی تربیت خودی و یا خودآموزی است.
«ژان پیاژه» روانشناس معاصر کودک، معتقد است که امر یادگیری، فعالیتی خودجوش است و کودک با لمس کردن اشیای دور و بر خود به شناخت ماندگاری از محیط اطرافش دست می‌یابد. پس برای یادگیری بهتر و نیز ماندگاری آموخته‌های ذهنی کودک چه روشی بهتر از دخیل کردن و تجربه اندوزی او در امر آموزش، که می‌تواند با استفاده از نمایش خلاق در کلاس درس ارتباط مستقیم داشته باشد.
در عین حال، از این طریق، یادگیری کودک در فضایی شوق‌انگیز و شاد انجام می‌شود که این امر نیز از نظر «پیاژه» به پایایی امر یادگیری کمک بزرگی خواهد کرد.
با توجه با آثار آموزشی و پرورشی بازی‌های کودکانه و با توجه به اینکه در امر آموزش، مهم «یادگیری» است و نه «تدریس»، پس چرا نبایستی از این عنصر آشنا و انرژی دهنده در امر آموزش کودکان استفاده کنیم؟ به قول «جان دیویی» فیلسوف و مربی معروف؛ «تدریس فقط زمانی مفید خواهد بود كه عمل یادگیری را آسان كند.»




طبقه بندی: هنر و خلاقیت، بازی های هدفمند، درس نامه فارسی، نکات تربیتی و روانشناسی کودک،

تاریخ : جمعه 25 آبان 1397 | 10:09 ب.ظ | نویسنده : مهشید مستوفی | نظرات
.: Weblog Themes By Slide Skin:.